Оржицька районна рада
Оржицький район, Полтавська область

Звіт директора Савинської загальноосвітньої школи імені Героя Радянського Союзу Д.І.Бабака Оржицької районної ради про виконання трудового контракту в 2017 році

Переглядів: 714

Шкільний колектив закінчив роботу над єдиною проблемою: ,,Застосування новітніх технологій як засіб підвищення мотивації та розвитку творчих здібностей учнів “ та розпочав працювати над проблемою ,, Підвищення якості знань учнів шляхом впровадження в навчально-виховний процес нових педагогічних технологій”.

В школі працює 2 методичні об”єднання вчителів :

- методоб”єднання вчителів природничо-математичного циклу , включаючи вчителів Балаклієць Т.М., Павловського О.Є., Таргонська І.П. , Афанасьєв А.В. Керівник – Балаклієць Т.М.

- методоб”єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу , включаючи вчителів Зозуленко І.М., Мацалу В.В., Минку Н.Д., Ємець С.М., Мазур В.М. Керівник – Зозуленко І.М.

- мікрогрупа вчителів початкових класів , включаючи вчителів Нестулу Л.П., Коломієць І.О., Тилюк Ю.О.. Керівник – Нестула Л.П.

- шкільний семінар класних керівників з періодичністю 4 рази на рік. Керівник – Павловський О.Є.

На засіданнях методичних об”єднань обговорюються питання , що регламентують роботу школи , викладання окремих предметів , ведення шкільної документації , оформлення журналів, питань проведення тематичних та державних підсумкових атестацій.

Наслідки внутрішкільного контролю обговорюються на нарадах при директорові , узагальнюються  наказами по школі. На належному рівні організовано самоосвітню роботу , проводяться шкільні предметні олімпіади ,

Забезпечено участь учнів школи в ІІ(районному) етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

Розв”язання проблем та завдань школи , затверджених педагогічним колективом , дозволило шкільному колективу досягти певних результатів. Серед найвагоміших результатів слід відзначити , що в 2016-2017 навчальному році  учень 9 класу Бабак Валентин та учень 8 класу Горбач Дмитро на ІІ(районному) етапі всеукраїнських учнівських олімпіад посіли  ІІ місце з біології та історії,  Кузьмич Юлія ,учениця 8 класу, посіла І місце з трудового навчання. І в цьому навчальному році досягла того ж результату. . З інших предметів школа не мала жодного переможця. А в цьому навчальному році районний етап ще не завершився, то ж маємо надію, що переможці ще будуть.

Цей факт свідчить про відсутність роботи з розвитку здібностей та інтересів , індивідуальної роботи з учнями з цих предметів. Вчителям школи слід покращити організацію роботи з обдарованими дітьми та позакласну роботу з предметів.

У спортивних змаганнях : учні нашої школи  посідали  призові місця в легкоатлетичному чотириборстві ,, Дружба “ , за що нагороджувались Грамотами відділу освіти .А також Грамотою відділу освіти нагороджена команда школярів за І місце в змаганнях з легкоатлетичного чотириборства ,, Дружба “.Учні школи приймають участь майже у всіх районних спортивних змаганнях , крім баскетболу. Бо в школі немає спортивного залу , де учні в зимовий період змогли б займатися баскетболом.

 В 2016 – 2017 навчальному році в школі навчалося  48 учнів . А саме : 1клас - 8 учнів, 2 клас – 8 учнів, 3 клас – 1 учениця, 4 клас – 5 учнів, 5 клас – 4 учні, 6 клас – 7 учнів, 7 клас – 1 учень, 8 клас – 10 учнів, 9 клас – 4 учні

Було укомплектовано  5 класів із середньою наповнюванністю 5 учнів .Охоплено навчанням 100% учнів. На всіх дітей , які продовжують навчання за межами нашого закладу своєчасно оформлено документи.

 З 1 вересня минулого року по 31 травня цього року із закладу не  вибуло жодного учня.

В 2016-2017 навчальному році школу закінчили 4 учні. Троє з них навчаються в Лазірківському ПТУ №46 , а один – Кременчуцькому  медучилищі.

Результатом роботи закладу з дошкільною установою став той факт , що 6 дітей після ДНЗ  ,, Берізка “ стали учнями першого класу нашого закладу.

27 учнів пільгового контингенту перебувають на обліку особливого контролю педагогічного колективу : сиріт – немає , постраждалих від Чорнобильської трагедії – 5 , дітей-інвалідів – 1 , дітей з багатодітних сімей -  9 , виховується в неповних родинах – 4 ,дітей  учасників АТО -1, дітей з малозабезпечених сімей -7.

У закладі дотримуються пріоритетних реформ навчально-виховного процесу ( демократизація , гуманізація , гуманітаризація , диференціація . інтеграція навчання)

Структура навчального року - семестрова.

Режим дня :      Уроки з 8.00 до 14.35. Гуртки 14.45-15.30 («Всеумійки» (трудове навчання), «ESL learners» (англійська мова), «Суперкозаки», Електротехнічний, Екологічний дизайн, «ВЕБдизайн».

Навчальний план -Початкова школа – Типовий навчальний план з українською мовою навчання

   5-9 класи – Типовий навчальний план ЗНЗ з українською мовою навчання додаток 12

   Календарно-тематичні плани складаються семестрово.

   Оцінювання навчальних досягнень по 12-бальній системі.

  Ведення шкільної документації перевіряється 4 рази на рік.

   Методичний супровід навчально-виховного процесу забезпечено наявністю всіх потрібних прогам , підручників .

   Якість навчальних досягнень учнів за минулий рік порівняно з попереднім збільшилася і становить 10,4 % від загальної кількості учнів 1-9 класів. Нижче від загальношкільного показника якості закінчили навчальний рік учні 5-9 класів.  Показник найвищої якості навчальних досягнень з предметів мають учні 1-4 класів.

До першої десятки закладу ввійшли учні 1-4 класів.

Найвищий відсоток використання можливостей системи оцінювання навчальних досягнень мали такі класи : 8 , 6, 5.

В основному заклад якісно готується до проведення ДПА в 4 та  9 класах. Вчителі своєчасно подають до узгодження екзаменаційні матеріали. У проведенні екзаменів відзначено : екзамени починалися своєчасно , всі учні приходили на екзамени вчасно.

Політичні та соціальні процеси , що відбуваються в Україні  і спрямовані на утвердження демократичних засад розвитку держави , зумовлюють необхідність відповідних змін у галузі освіти , складовою якої є виховання. Школа має бути державно-громадським загальноосвітнім закладом , який організовує свою діяльність на грунті національної культури і національних традицій , а за змістом та формами роботи відповідає національно-культурним потребам України , її становленню і розвитку як суверенної держави.

Успіх виховного процесу залежить від відносин між учителем і учнем , які мають розвиватися на основі співробітництва і ділового партнерства.

В нашій школі учитель і учні рівноправні суб”єкти навчально-виховного процесу.

Працюючи над реалізацією концепції виховної роботи закладу , педагогічний колектив організовував і проводив бесіди , круглі столи , диспути , зустрічі з цікавими людьми (Громадський Олег Вячеславович, командир 16 окремого мотопіхотного батальйону «Полтава», випускник нашої школи), літературно-музичні композиції , уроки-лекції на певну тематику , творчі ігри та інше. Головним із напрямів виховної роботи з учнями є громадянське виховання , з цього питання у школі проведено заходи : ,, Українцями ми народилися “ , ,,Держава починається з нас “ , ,,Україно, ти для мене – диво! “ , ,,Я – громадянин України “

Головним завданням родинного виховання є гармонійний всебічний розвиток дитини , підготовка її до життя , формування моральних цінностей. На наш погляд , заслуговує на увагу робота класних керівників Нестули Л.П., Коломієць І.О., Тилюк Ю.О.. Кропітка робота їх з батьківською громадськістю дає позитивні результати , робота класних керівників має головне – вихованність учнів , дотримання учнями встановлених закладом правил та вимог. Слід відмітити такі заходи : ,, Конфлікти в родині та шляхи їх вирішення “- батьківські збори учнів 8 класу , класний керівник Зозуленко І.М.

Бесіда за круглим столом ,, Як бути з ,,чомучками “ “(зустріч з батьками учнів 1 класу ) класний керівник Тилюк Ю.О... Музично-ритмічна композиція        

,, Я руки мамині цілую “ – підготувала класний керівник 2 класу Коломієць І.О.

Серед заходів військово-патріотичного напрямку слід відзначити :

1. Урок української звитяги «Пам»яті Героїв Небесної Сотні присвячуємо»

2. Конкурс патріотичної пісні «Герої не вмирають»

3. Лінійка-реквієм, приурочена вшануванню пам»яті Героїв Небесної Сотні

4. Виховна година «Зима, яка нас змінила»

5. Година спілкування «У нашій пам»яті вони назавжди залишились»

6. Свято до Дня захисника України « Моя Україна – героїв країна»

7. Виставка малюнків « Війна очима дітей»

8. До Дня захисника Вітчизни «Козацькі розваги»

9. До Дня Українського козацтва Брейнг-ринг «Козацькими стежками»

10. До Дня української писемності і мови «О слово рідне, хто без тебе я?»

Моральне виховання спрямоване на прищеплення та розвиток почуття моралі , міцних переконань , постійно перебувати в центрі уваги колективу.  Важливим у моральному вихованні є святкування дат народного календаря. Після здобуття Україною незалежності в життя і побут народу входять такі знаменні свята й урочистості, як День Незалежності України (24 серпня), День Конституції України (28 червня), День Соборності України (22 січня), Свято Козацької Слави (2-5 серпня) та ін. Народний календар поповнюється загальнонаціональними святами: День Знань, День Матері, День Батька, День Родини. Є в народному календарі дати, пов'язані з релігійними святами: День Андрія, День Миколи, Щедрий Вечір, Святвечір, Різдво, Водохреща, Стрітення, Великдень, Івана Купала, Покрови Матері Божої тощо.  Складова народного календаря - родинний календар, який охоплює важливі дати, віхи життя сім'ї, кожного її члена (дні народження членів сім'ї, ювілеї весілля батька і матері, бабусі й дідуся).

Моральність учня формується і під час навчального процесу, а саме на уроках: Основи здоров’я, Зарубіжна література, Українська література, Правознавство.

Серед основних заходів трудового навчання , спрямованого на формування творчої працелюбної особистості , проведено виставку дитячих робіт на новорічну тематику та вироби дітей з підручних матеріалів , які дарує нам Природа.

Одним із найважливіших завдань сучасної школи є підвищення екологічної грамотності учнів, озброєння їх навичками економного, бережливого використання природних ресурсів, формування активної, гуманної позиції у ставленні до природи.

Саме тому однією з важливих  складових проблеми, над якою працює педагогічний колектив Савинської загальноосвітньої школи І – ІІ ступенів,  є формування екологічної культури учнів, рівень якої визначається якістю екологічної освіти і виховання.

Екологічне виховання здійснюється на всіх етапах навчання в школі, на кожному з них ставиться певна мета, завдання, добирається відповідна методика з урахуванням вікових особливостей школярів.

На першому етапі (початкова ланка освіти) формуються перші уявлення про навколишній світ, про живу й неживу природу, про ставлення до неї, що виявляється в конкретній поведінці  на емоційному рівні.

Класні керівники початкової ланки освіти проводять належну роботу  з формування екологічної культури своїх вихованців, залучаючи їх до догляду за квітами у класних кімнатах, проводячи бесіди «Буду я природі другом», «Природа потребує твого захисту», «Чому плачуть дерева?».

Цікаво і змістовно пройшла година спілкування у формі конкурсної програми «Прилітай, синичко, до годівнички»  (Таргонська І.П., Мацала В.В.), у якій діти розповіли про необхідність допомоги птахам у зимовий період, а потім демонстрували годівнички, які вони виготовили разом із батьками. Частину годівничок було розвішено біля школи,  частину діти розмістили в своїх подвір’ях. А потім всю зиму приносили зерно в годівнички.

Другий і третій етапи (5 – 9 класи) передбачають накопичення знань про природні об’єкти, закономірності розвитку та функціонування біологічних систем, аналіз і прогнозування нескладних екологічних ситуацій, закріплення нормативних правил поведінки у довкіллі.

Класні керівники залучають своїх вихованців до   різних форм роботи по формуванню екологічної культури: дослідницькі проекти, літературні композиції, екологічні турніри, дискусії, ділові ігри.

Збереженню природи, запобіганню бездумного її знищення були присвячені дискусії «Світ дерев» та «Замість ялинки – зимовий букет». Балаклієць Т.М. підготувала екологічний турнір «Себе я бачу в дзеркалі природи», екологічний бумеранг та подорож сторінками Червоної книги України. Про збереження природних багатств ішла мова на годинах спілкування «Брати наші менші», «Природа навколо нас», «Знай, люби і бережи світ навколо себе».

Щороку у квітні у школі проводяться заходи у зв’язку з аварією на Чорнобильській АЕС: години спілкування «Біль Чорнобиля», «Чорнобиль – це трагедія, це біль, це пам'ять», «Чорнобиль не має минулого часу». За повістю  К. Мотрич «Політ журавлів над нетолоченими травами» у шкільній бібліотеці проведено читацьку конференцію.

Мета напрямку ,,Формування здорового способу життя “ – забезпечення повноцінного розвитку дітей , охорони та зміцнення їх здоров”я , формування фізичних здібностей особистості. Педагогічним колективом здійснено таку роботу : проведено спортивне свято ,, Джунглі кличуть “ , проводяться турніри з міні-футболу , волейболу ,  ,,Веселі старти “ , спортивні змагання між класами. Проводяться регулярно бесіди , тренінги ,, Здоров”я наших дітей “

Серед заходів превентивного виховання , яке передбачає попередження злочинності серед неповнолітніх , заслуговують на високу оцінку такі заходи: ,, Закон і право “ , ,, Наші права – щасливе дитинство “

Класні колективи школи за цей рік не мали жодного порушення дисципліни , а робота класних керівників заслуговує на подяку.

Особливу увагу виховна частина школи приділяла індивідуальній роботі з учнями та їхніми родинами.

Система роботи класного керівника Нестули Л.П. повинна бути вивчена та поширена серед усіх класних керівників школи.

На особливому контролі школи за матеріальним станом торік було 5 учнів. Всі отримували безкоштовне харчування. Це Морозов Сергій, Охріменко Єлизавета, Курило Катерина, Кирнос Радіон, Коломієць Христина.

Самообслуговування учнів – один з найважливіших напрямів роботи вчителя , класного керівника. Слід відзначити , що учні 8-9 класів прибирають свої класні кімнати . Але не в однаковій мірі відповідально учні ставляться до цього. Класна кімната учнів 8 класу прибирається набагато охайніше ніж кімната 9 класу. В класі багато квітів , стендів. Кімната оформлена зі смаком чого не можна сказати за класну кімнату учнів 9 класу.

Чергування по школі узгоджено з парламентом школи. Учні (члени парламенту ) чергують разом з вчителями за графіком. Є також і черговий клас по школі , який відповідає за чистоту і поведінку учнів на перервах. Якщо хтось порушує поведінку чергові доповідають або черговому вчителеві або черговому члену парламенту. В деяких випадках порушення розглядаються на засіданні парламенту школи.

В школі працюють спортивні секції –керівник Павловський О.Є .

Найбільш відчутна робота спортивних секцій . Вихованці Павловського О.Є. на районних спортивних змаганнях  не одноразово були переможцями  за що були нагороджені Грамотами та Дипломами відділу освіти.

Забезпечення єдності фізичного , духовного та інтелектуального розвитку особистості є особливим завданням виховної роботи класного керівника , виховної роботи педагогічного колективу в цілому. Певних успіхів у цій роботі досягли такі класні керівники , як Ємець С.М., Зозуленко І.М., Балаклієць Т.М..

У роботі цих класних керівників можна перелічити такі позитивні результати : класи дружні , активні у проведенні всіх позакласних та позашкільних заходах , розвинута взаємовиручка.

Пропаганда педагогічних знань серед батьків учнів займала провідне місце в роботі класних керівників. З батьками проводились тренінги , бесіди , засідання за круглим столом .

Дирекція школи проводила діагностування рівня вихованості учнів та участі батьківської громади в становленні системи виховної роботи школи.

За віком

За педстажем

20-30 років

1

до 3 років

---

30-40 років

6

до 8 років

1

40-50 років

1

до 13 років

3

50-60 років

2

до 18 років

3

понад 60 років

-

понад 18 років

3

За категоріями

За званнями

Спеціалістів вищої категорії

-

Заслужених учителів

-

Спеціалістів І категорії

5

Докторів наук

-

Спеціалістів ІІ категорії

3

Кандидатів наук

-

Спеціалістів

2

Учителів-методистів

-

 

 

Старших учителів

-

Середній вік колективу - 39

Якісний склад педагогічних кадрів такий :

З питань дотримання трудового законодавства педагогічними працівниками , виконання нормативних документів Міністерства освіти і науки України адміністрація школи регулярно проводила  наради при директорові , оперативні методичні зустрічі , співбесіди з окремими вчителями.

Атестації педагогічних працівників минулого навчального року підлягали  Нестула Любов Петрівна, Мацала Владислав Володимирович    

Атестаційна комісія підтвердила категорію,, Спеціаліст І категорії “ Нестулі Л.П., та встановила « Спеціаліст І категорії» Мацалі В.В.

Під час проведення атестації , здійснення оцінювання якості роботи з різних питань адміністративного контролю школи дирекція дотримувалась норм управлінської етики , застосовувались різні методики , враховувала самооцінку вчителя , оцінки батьків та учнів для формування атестаційної оцінки .

Ефективними були відкриті уроки вчителів Балаклієць Т.М. , Ємець С.М. , Коломієць І.О., Нестули Л.П.,Мацали В.В.

Переможцями загальношкільного конкурсу ,, Людина року-2017 “ стали :

у номінації ,, Найкращий учитель початкової школи “ ;Нестула Л.П.

,, Найкращий учитель гуманітарного циклу “ Ємець С.М.

,, Найкращий учитель природничо-математичного циклу “ Балаклієць Т.М.

,, Кращий класний керівник “ Зозуленко І.М.

,, Кращий учень І ступеня “ Курило Анастасія

,, Кращий учень ІІ ступеня “ Зозуленко Дарина

Виконання педагогічних заходів річного плану роботи забезпечувалося виконавцями без особливих затримок. Наприклад , проведено тематичних засідань педради 5 , проводились наради при директорові.

Упровадженню нових педагогічних технологій за циклами приділяли значну увагу. Серед найпопулярніших серед учителів можна перелічити такі форми роботи з учнями : робота в парі ; робота в мікрогрупах , групах , ,, мікрофон “, мозковий штурм та інші.

 Розподіл педагогічного навантаження , формування управлінського резерву , стимулювання праці та якісного ставлення педагогічних працівників до своєї справи , соціально-психологічної адаптації молодих вчителів , доцільність розстановки кадрів для врядування закладом завжди були на порядку денному дирекції та органів самоврядування. Рада шкільного колективу , профспілковий комітеит , методичні об”єднання безпосередньо брали активну участь у розв”язанні цих питань.

Будівля закладу і приміщення відповідають реалізації завдань освітніх програм. У школі створено умови для роботи та навчання. Школа має 8 комп”ютерів , якими користуються і вчителі та учні і які під»єднанні до мережі Інтернет.

Дотримуються норми техніки безпеки , температурного режиму , санітарно-гігієнічних норм.

Справжню допомогу педагогічному колективу здійснювала бібліотека школи у підготовці різних заходів як з учнями , так і з педагогами та батьками.

Загнальна кількість фонду підручників на сьогодні 935 примірників , художнього фонду 1569.

Збереженню фондів сприяла участь всього колективу у загальношкільному конкурсі ,, Живи , книго! “ , у якому найактивніше працювали учні початкових класів.

Протягом навчального року контролювалося використання енергоресурсів, ремонтувалися шкільні меблі. За кошти з благодійного батьківського фонду мали змогу  відремонтувати та заправити офісну техніку.

Відповідно до напрямків та засобів формування здорового способу життя школа співпрацює з Савинським ФАПом у справі охорони здоров'я. У березні, травні, червні 2017 року був проведений профілактичний поглиблений медичний огляд учнів 1-9 класів школи. За наслідками медогляду  проведені моніторингові дослідження і зроблені висновки адміністрацією та вчителями для подальшої роботи з учнями. Учні 1 класу повинні пройти медогляд влітку 2017 року для навчання у наступному навчальному році. Основна мета цього медогляду – розподіл учнів за групами здоров’я для занять фізкультурою.

Протягом навчального року учні школи були забезпечені гарячим харчуванням (безкоштовні сніданки за рахунок районного бюджету для 1-4 класів, пільговиків на суму до 9 грн. на день , за кошти батьків – сніданки для учнів 5-9 класів). Безкоштовно, на підставі відповідних документів, харчувалися  діти з з малозабезпечених сімей. Працівники ФАПу постійно здійснювали контроль за роботою кухарів, їдальні, за дотриманням дітьми та персоналом їдальні правил особистої гігієни, своєчасним проходженням ними медогляду, якістю приготування страв, надавали рекомендації, які реєстрували в спеціальному журналі згідно з діючими нормативними вимогами. Громадський контроль за організацією харчування здійснювався радою школи.

У червні 2017 року на базі школи працював дитячий заклад відпочинку з денним перебуванням «Ромашка», в якому було охоплено 29 дітей школи .

У 2016/2017 навчальному році колектив школи в межах своїх можливостей працював й над поліпшенням матеріально-технічної бази школи : проведено реконструкцію 48 віконних заповнень із застосуванням енергозберігаючих технологій   ,всього на суму 297 тисяч гривень, які надала Савинська сільська рада; зроблено ремонт підлоги  коридора школи, на суму близько 30 тисяч гривень ; придбано 10 одномісних антисколіозних парт для учнів 2 класу, на суму 9 930 гривень; нові шкільні меблі для учнів 1 класу , на суму близько 15  000 гривень. Замінено 140 шиферин на даху школи. В основному це – кошти батьків та спонсорів : компанії КЕРНЕЛ та РОСТ АГРО. Основними помічниками у проведенні ремонтів школи були  батьки.

Протягом навчального року контролювалося використання енергоресурсів, ремонтувалися шкільні меблі. За кошти з благодійного батьківського фонду мали змогу  відремонтувати та заправити офісну техніку.

В умовах реформації школи важливо пам’ятати, що все-таки справа навчання і виховання лежить на плечах батьків, бо саме їм доведеться сприяти якомога кращому влаштуванню  дітей у соціумі, а їх міцні знання через роки принесуть свої плоди. Тому треба розуміти, що все у школі робиться для блага  дітей кожним із працівників. І якщо школа просить допомоги, то це лише для того, щоб забезпечити гідні умови для перебування  дітей протягом навчального дня у школі. І в майбутньому, з утворенням об’єднаних громад, частка такої роботи все-таки буде покладатися і на батьків, і на громаду.

Директор школи                       Н.Д.Минка

« повернутися до списку новин