Оржицька районна рада

НАМАГАЛИСЯ ЗНАХОДИТИ ОПТИМАЛЬНІ ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМ

Переглядів: 1096

Напередодні святкування Дня місцевого самоврядування в Україні  голова районної ради Володимир Козина підбив підсумки роботи органів місцевого самоврядування за рік та розповів про те, з яким  настроєм зустрічають своє професійне свято депутатський корпус, сільські селищні голови та працівники апарату районної ради.

Прес-службу районної ради цікавили відповіді на такі питання:

 – Володимире Івановичу, на яких засадах і принципах будувалася робота районної ради та самоврядних органів району?

Володимир Козина:  Підсумки річної діяльності – це результат спільної колективної праці голови, виконавчого апарату районної ради, кожного окремого депутата у тісній співпраці з органами місцевого самоврядування сільських та селищних рад, більшість із яких мають своїх представників у районній раді.

Протягом звітного періоду самоврядні органи району керувалися Конституцією України, Законами України „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про статус депутатів місцевих рад”. У взаємодії і співпраці депутатський корпус районної ради був механізмом, який продуктивно знаходив порозуміння і підтримку місцевих рад для пошуку оптимальних шляхів вирішення нагальних питань  та прийняття виважених рішень для їх реалізації.

Діяльність ради охоплювала різні сфери економічного, соціального, культурного, духовного життя району. Ми тісно співпрацювали з районною державною адміністрацією, підприємствами, установами, громадськими організаціями і завжди прагнули до порозуміння, щоб разом вирішувати важливі питання сьогодення.

– Скажіть декілька слів про підсумки роботи депутатського корпусу ради за 2019 рік.

Володимир Козина: З грудня 2018 по грудень 2019 року було проведено 8 пленарних засідань (в тому числі 3 позачергових), на яких розглянуто 137  питань, по 132 з них були прийняті відповідні рішення, у тому числі  по питаннях:

-внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку району  – 5;

-виконання діючих Програм  – 6;

-внесення змін до Програм  – 12;

-внесення змін до районного бюджету  – 7;

-питань земельного порядку  – 2;

-питань галузі освіти – 28, з них про реорганізацію закладів загальної освіти району  – 6;

-питань галузі охорони здоров’я  – 35;

-розпоряджень голови районної ради  – 7. Протягом звітного періоду було видано 156 розпоряджень голови районної ради.

-звернень депутатів районної ради  – 6;

-з питань законності та правопорядку  –  1;

-затверджено Статутів та внесено змін до них  –  5;

-затверджено Положень, Порядків, інших нормативно-правових документів діяльності та внесено змін до них  –  45;

-питань майнового характеру – 10.

На даний час діє 45 районних Програм, термін дії 8-ми з них закінчується у цьому році. У звітному періоді було затверджено 8 галузевих  Програм однорічних та довгострокових термінів дії, внесено зміни до 12 раніше прийнятих.

З метою здійснення контролю за ухваленими радою рішеннями було заслухано 6 звітів про хід виконання Програм, зокрема: Комплексної програми розвитку освітньої галузі на 2017-2021 роки, Районної програми „Шкільний автобус” на 2017-2021 роки, Районної програми подальшого розвитку та удосконалення харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів на 2017-2021 роки, Районної Комплексної програми профілактики правопорушень на 2016-2020 роки, Програми зайнятості населення Оржицького району на 2018-2020 роки.

У звітному періоді рада розглядала кадрові питання по комунальних закладах, на 5-ти сесіях районної ради були затверджені рішення про укладення трудових контрактів з  керівниками комунальних установ закладів загальної освіти Тарасенківської, Денисівської, Староіржавецької, Оржицької, Чутівської, Вишневої, Лазірківської, Новооржицької, Савинської, Плехівської, Яблунівської, Золотухинської шкіл, Комунальної установи „Інклюзивно-ресурсний центр” та продовжено дію контрактів з керівниками Онішківської, Воронинцівської, Хорошківської шкіл та Оржицьким БДЮТ.

Депутатами районної ради було схвалено 6 Звернень до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Полтавської обласної державної адміністрації, Народного депутата України щодо злободенних питань порушених нашими виборцями.

До підготовки порядку денного пленарних засідань залучалися працівники виконавчого апарату, депутати, фахівці та спеціалісти управлінь, відділів, секторів райдержадміністрації, керівники установ та організацій комунальної власності.

Це дало можливість розробити і ухвалити виважені рішення, що стосуються життєдіяльності району.

На пленарні засідання ради запрошувались керівники районних служб, начальники управлінь, відділів та секторів районної державної адміністрації, селищні, сільські голови, представники засобів масової інформації. Це сприяло відкритості та прозорості дій районної ради.

– Що можна сказати про роботу колегіальних органів, обраних районною радою та їх депутатів?

Володимир Козина: Важливою складовою роботи ради відповідно до Регламенту та планів роботи є діяльність постійних комісій, які відповідно до статті 47 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” є органами, створеними для вивчення, попереднього розгляду, підготовки і внесення питань, що належать до їх відання, на розгляд сесійних засідань, а також у подальшому здійснюють  контроль  за виконанням рішень ради.

Як свідчить практика, найбільш дієвою формою роботи зарекомендувало себе проведення спільних засідань Президії та постійних комісій районної ради. У звітному періоді було проведено 8 таких засідань.

Для вирішення профільних питань здійснювалися засідання по окремих комісіях. Таких засідань відбулося вісім. На них розглядалися питання: „Про погодження розпоряджень голови районної державної адміністрації „Про внесення змін до показників районного бюджету” 2018 та 2019 років,  „Про реорганізацію закладів загальної середньої освіти Оржицького району”.

Статті 18 та 37 Закону України „Про статус депутатів місцевих рад” регламентують те, що депутати зобов’язані брати участь у пленарних засіданнях сесій та засіданнях постійних комісій ради, звітувати перед виборцями про свою депутатську діяльність.

Протягом звітного періоду депутатами ініційовано і ухвалено один депутатський запит. Результативність проведення сесій, засідань Президії та постійних комісій в значній мірі залежала від активності депутатського корпусу. Явка депутатів на засідання постійних комісій бажає кращого, але, не дивлячись на це, сесійні засідання збирали необхідну кількість депутатів для ухвалення рішень. Я хочу щиро подякувати кожному депутату за роботу і сподіваюся, що ваша активність у роботі комісій та сесій надалі зросте. Найактивнішу участь у роботі комісій та сесій брали Несен В.П., Проценко Г.В., Чепа М.М., Халява О.В., Бондарь Л.В., Романченко В.М., Товстоп’ят І.І., Шульга Н.І., Бас В.В., Рибачов Г.І., Гнаток О.І., Бутенко М.М.  

– Одим з головних завдань рад є забезпечення затвердження, прозорого виконання та витрат бюджетних коштів. Що Ви можете сказати про стан районної скарбниці у році, що минає?

Володимир Козина: Невід’ємною умовою реалізації будь-яких програмних заходів  є фінансування, тобто успішна реалізація бюджетного процесу.

Районний бюджет 2019 року був затверджений на 32 (позачерговій) сесії районної ради рішенням № 566 від 21 грудня 2018 року. Він затверджувався з урахування всіх бюджетних і податкових змін та передбачуваних фінансових ресурсів, які могли б забезпечити стабільність функціонування інфраструктури району.

Питання формування бюджету, ефективний розподіл та перерозподіл бюджетних коштів розглядалися на всіх без винятку пленарних засіданнях районної ради, кожного разу здійснювався розгляд питань коригування і внесення змін до районного бюджету та розподіл наявних коштів з урахуванням їх надходжень.

Наш район є сільськогосподарським. І саме від сільськогосподарського  виробництва здійснюються основні надходження до районного бюджету. Нинішній бюджетний рік виявився дуже важким. Районний бюджет не в змозі забезпечити фінансування в достатній кількості  ні  медичної,  ні освітньої,  ні  соціальної  сфер району. Адже, з процесами децентралізації в Україні фінансова підтримка діяльності медичних, освітніх, культурних установ району значною мірою покладається на місцеві бюджети. Перспективи розвитку цих галузей свідчать, що перед нами стоять нагальні завдання реформування мережі закладів освіти та охорони здоров’я.

З урахуванням недостатності коштів, проводилась робота по пошуку інших додаткових джерел наповнення дохідної частини, забезпеченню максимально-ефективного використання бюджетних коштів, оптимальному розподілу коштів, відповідно до затверджених заходів і діючих Районних програм.

За 9 місяців поточного року надходження до загального фонду районного бюджету, в тому числі і з урахуванням трансфертів, що надійшли, становлять 159,1 млн. грн, що складає 92,9%  до планових показників.

Дохідна частина районного бюджету по власних доходах до плану із змінами виконана на 90,0 %, при уточненому плані 52,2 млн. грн. фактичні надходження становили 47,0 млн. грн., сума недовиконання складає 5,2 млн. грн. Порівняно з попереднім роком власні доходи районного бюджету збільшились на 0,2 млн. грн.

З початку 2019 року по даний час надходження субвенцій із державного до районного бюджету  склали в сумі 46,7 млн. грн., з них – освітня субвенція –  36,7 млн. грн., медична субвенція – 4,0 млн. грн., субвенція на соціально-економічний розвиток – 6,0 млн. грн. З обласного бюджету  за рахунок державного бюджету – 58,8 млн. грн.

– А що з видатками?

Володимир Козина Видатки районного бюджету за звітний період склали в сумі 151,1 млн. грн., з них по загальному фонду бюджету – в сумі 142,2 млн. грн., по спеціальному фонду – в сумі 8,9 млн. грн.

Відзначу, що в кожному випадку питання внесення змін до районного бюджету мало підтримку депутатів районної ради,  які ухвалювали виважені рішення для забезпечення  діяльності і належного функціонування всіх сфер району.

– А які справи у нас у царині соціального захисту?

Володимир Козина: Важливим для забезпечення соціальної стабільності в районі є піклування про дітей, людей похилого віку, пільгові категорії населення, у тому числі захисників України – учасників АТО і ООС та їх сімей.

Соціальний захист населення в районі здійснювався управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації в рамках реалізації  районної Комплексної програми соціального захисту і соціального забезпечення населення району на 2013-2020 роки  з використанням виділених коштів бюджетів  на реалізацію наступних заходів:

- забезпечення соціальними послугами  громадян похилого віку, осіб з  інвалідністю, дітей з інвалідністю, хворих, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги фізичними особами  – 237 тис.762грн;

- надання додаткової пільги (крім передбаченої законодавством) на житлово-комунальні послуги членам сімей загиблих АТО/ООС –  18 273,62 грн;

- надання пільг  окремим категоріям громадян з оплати послуг зв’язку – 59 тис. 479 грн.

Протягом всього періоду військових дій, завдяки активній участі громадських організацій, керівників підприємств всіх форм власності, установ, підприємців і просто небайдужих жителів, організовуються відправки гуманітарної допомоги на Схід.

Користуючись нагодою, я щиро дякую депутатам районної ради, сільським, селищним головам,  підприємцям за матеріальну та моральну підтримку наших захисників, а на особливі слова вдячності заслуговують люди, які з власної ініціативи проводять збір та доставку гуманітарної допомоги  на передову.

– Сьогодні набуває популярності така форма роботи як участь у різних проєктах і конкурсах з метою залучення додаткових коштів для вирішення соціально-економічних і культурних проблем громад. Що вдалося зробити у цьому напрямку?

Володимир Козина: Пошук альтернативних джерел фінансування, а саме залучення та використання коштів державного, обласного бюджетів та коштів організацій-партнерів, дозволяє зменшити навантаження на місцеві бюджети, в тому числі районний.

Тому районна рада приділяє увагу питанню активізації територіальних громад для участі в різних обласних конкурсах для вирішення проблемних питань населених пунктів.

У 2019 році три проєкти стали переможцями програми «Бюджет участі Полтавської області 2019»:

- проєкт «Казкове дитинство – щасливе майбутнє», с. Тарасівка, Плехівська сільська рада;

- проєкт «Кіно просто неба», с. Маяківка, Оржицька селищна рада;

- проєкт «Здоров’я громади – запорука розвитку села», с. Черевки, Черевківська сільська рада.

На реалізацію перерахованих проєктів буде залучено з обласного бюджету 223 тис. 650 грн.

Також три навчальні заклади, а саме: Денисівська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. В.В. Лесевича, Староіржавецька ЗОШ І-ІІІ ст. та опорний заклад «Новооржицька ЗОШ І-ІІІ ст.» посіли за рейтингом шосте, восьме і вісімнадцяте місця серед учасників шкільного громадського бюджету.  На реалізацію цих  проєктів буде залучено з обласного  бюджету 138 тис. 861 грн.

– Загальновідомо, що у рад немає вертикалі підпорядкування. Як Вам вдається забезпечувати координацію роботи місцевих рад району?

Володимир Козина: З метою вироблення узгоджених пропозицій з питань діяльності місцевого самоврядування, обміну досвідом роботи, створена та діє Координаційна рада з питань місцевого самоврядування при голові районної ради, до якої входять селищні та сільські голови, голова, заступник та керуючий справами районної ради.

Згідно затвердженого районною радою Положення Координаційна рада з питань місцевого самоврядування є дорадчо-консультативним органом, рішення якої носять рекомендаційний характер і спрямовані, в першу чергу, сприяти сільським, селищним радам у вирішенні питань місцевого значення.

У звітному періоді відбулося 6 засідань ради, на яких обговорювалися такі питання:

  • стан автобусного сполучення у районі;
  • стан та перспективи утримання і ремонту доріг місцевого значення у 2019 році;
  • питання фінансової підтримки КП „Оржиця-водоканал” для здійснення пасажирських перевезень в районі та місцевого осередку  ГО ВФСТ „Колос” для розвитку фізичної культури і спорту серед сільського населення;
  • проведення на території Оржицького району заходів щорічної всеукраїнської акції „За чисте довкілля” з благоустрою, озеленення, впорядкування населених пунктів, забезпечення їх належного санітарного стану;
  • нагородження кращих сільських, селищних рад за результатами проведеної роботи з благоустрою територій;
  • проведення районної велоестафети територіальних громад, присвяченої Дню Державного прапора України 19-23 серпня 2019 року”;
  • стан та перспективи розвитку медичної галузі району”.

По кожному питанню затверджувалися  відповідні рішення.

Співпраця із сільськими та селищними радами будується на взаєморозумінні, із врахуванням інтересів територіальних громад та їх представницьких органів.

– Відомо, що кадри вирішують все. Їх потрібно удосконалювати, навчати новим формам і методам роботи. Як у районі налагоджена ця важлива справа?

Володимир Козина: – З метою підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування, виконання вимог діючого законодавства, оперативного розгляду питань, що потребують негайного реагування, спільно  з райдержадміністрацією проводяться наради та семінари.

Фактично такі заходи проводяться щомісячно. На них розглядаються важливі питання життєдіяльності району.

Налагоджено співпрацю з Полтавською обласною Асоціацією органів місцевого самоврядування. Результатом членства в Асоціації є можливість керівників територіальних громад брати участь в нарадах, онлайн семінарах з актуальних питань діяльності місцевого самоврядування.

У цьому році курси по підвищенню кваліфікації у Полтавському обласному Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій пройшли 6 посадових осіб місцевого самоврядування району, з них 4 секретарі та 2 бухгалтери сільських, селищних рад.

Посадовим особам органів місцевого самоврядування району постійно пропонуються короткострокові навчання у Національній академії державного управління при Президентові України та її Харківському регіональному інституті, інших навчальних закладах.

– А як вирішуються питання благоустрою населених пунктів?

Володимир Козина: Неодноразово на нарадах з посадовими особами місцевого самоврядування предметом обговорення були питання благоустрою та впорядкування населених пунктів. У міру сил з врахуванням фінансових можливостей проводяться роботи з освітлення вулиць, облаштування приміщень і територій біля закладів соціальної сфери, кладовищ та пам’ятників, ремонтуються дороги, прокладаються водогони, сучасні тротуари, встановлюються дитячі ігрові та спортивні майданчики, впорядковуються зони відпочинку.

До здійснення таких робіт активно залучаються безробітні. У 2019 році до участі в оплачуваних громадських та інших роботах тимчасового призначення було залучено 329 безробітних осіб. На оплату їх праці витрачено з місцевих бюджетів понад 774 тис. 716 грн.

– Сьогодні неоднозначною є реакція населення щодо спроб реформування медичної та освітньої галузей району. Яка роль у цьому процесі самоврядних органів району?

Володимир Козина: – У звітному періоді районна рада приділяла значну увагу таким важливим для розвитку суспільства галузям як освіта та охорона здоров’я, в яких на даний час проводиться реформування. На кожному пленарному засіданні розглядалися питання, що стосувалися функціонування закладів освіти та охорони здоров’я району.

У результаті  впровадження Нової української школи для учнів перших класів загальноосвітніх шкіл району здійснювалися  роботи по підготовці класних кімнат відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо організації сучасного освітнього простору для дітей НУШ.

Для закупівлі сучасних меблів, комп’ютерного обладнання та дидактичних матеріалів державою виділено 212 тис. грн. Співфінансування районного бюджету склало 59,7 тис. грн. Надано субвенцій з сільських та селищного бюджетів на загальну суму 223 тис. грн. Спонсорська допомога у придбанні обладнання складає 143 тис. 400 грн. Нагальною проблемою сьогодення є оптимізація  мережі освітніх закладів і нам над цим потрібно працювати.

На виконання вимог медичної реформи змінено статуси закладів охорони здоров’я первинного і вторинного рівнів, приведено у відповідність штати, укладено договір з Національною службою охорони здоров’я, ведеться пошук  шляхів фінансування фельдшерських пунктів, щоб зберегти медичне обслуговування сільських жителів, постійно надаються субвенції з місцевих бюджетів для підтримки закладів охорони здоров’я громадян.

У 2019 році із районного бюджету Комунальному некомерційному підприємству „Оржицький центр первинної медико-санітарної допомоги” було виділено 914 тис. грн, з місцевих бюджетів - 1 млн. 120 тис. грн.

Комунальному некомерційному підприємству „Оржицька центральна районна лікарня” з районного бюджету протягом року перераховано близько 5 млн. 190 тис. грн, з місцевих бюджетів - 478 тис. 450 грн.

Підтримка галузі охорони здоров’я району має важливе значення. Це є одним із першочергових завдань для керівництва району та очільників сільських, селищних рад по збереженню доступності та якості надання медичних послуг населенню Оржицького району.

– Звернення громадян. Це важливо і відповідально. Скажіть декілька слів про цю ділянку роботи?

Володимир Козина: Серед усіх напрямів діяльності голови районної ради особливе місце відведено організації роботи з розгляду звернень громадян та забезпеченню їх особистого прийому керівництвом ради. Звернення громадян є найважливішою формою забезпечення зворотного зв’язку між радами та громадянином, а інформація, що міститься в них, найчастіше слугує орієнтиром при прийнятті важливих рішень, що стосуються інтересів широких верств населення. Тому оперативне та дієве реагування на звернення жителів району до районної ради було і залишається пріоритетом в моїй роботі на посаді голови районної ради.

За ініціативи виборців і громад разом з депутатами і керівництвом райдержадміністрації ми брали участь у зборах громадян за місцем проживання, а також проводили особистий прийом згідно графіка, затвердженого відповідним розпорядженням.

Мешканців громад хвилюють такі питання як стан, ремонт та належне утримання доріг, впровадження медичної реформи, подальша доля ФАПів, забезпечення пільговими ліками окремих категорій населення, питання  належного водопостачання, впорядкування територій тощо.

На деякі питання були надані відповіді безпосередньо під час зустрічей з виборцями, деякі потребували додаткового вивчення та обґрунтування компетентними фахівцями. Фактично ж прийом громадян проводиться щоденно. Визначено дні прийому головою районної ради та його заступником.

У звітному періоді проведено 76 стаціонарних та виїзних прийомів громадян. У ході них до керівництва ради звернулося 230 осіб.

Робота над вирішенням питань по зверненнях громадян проводиться в районній раді постійно.

– А що скажете про районні заходи?

Володимир Козина: Депутати районної ради, голова, заступник голови намагаються брати активну участь у заходах, що відбуваються в районі та області. Це, в першу чергу, відзначення загальнодержавних і професійних свят, дат, пов’язаних з історичними подіями.

– Відомо, що значна увага приділяється пропаганді здорового способу життя. Яка роль у цьому очільників громад і депутатів?

Володимир Козина Приємно, що депутати всіх рівнів не тільки займаються депутатською діяльністю, а й особистим прикладом пропагують здоровий спосіб життя, беручи активну участь у спортивних заходах.

У травні місяці поточного року в обласному центрі відбулась обласна спартакіаді серед депутатів місцевих рад всіх рівнів. Ми вже  традиційно успішно виступили та стали переможцями в загальнокомандному заліку. 

Гідним було також представництво Оржиччини в змаганнях обласної  спартакіади серед сільських і селищних голів. Цього року серед команд,  представлених з різних районів області, наші сільські голови  достойно презентували Оржиччину і вибороли 6 загальнокомандне місце.

– Депутатський корпус не зміг би повною мірою забезпечити виконання своїх посадових обов’язків без допомоги виконавчого апарату ради. Що скажете про свій тил?

Володимир Козина: У підвищенні ефективності діяльності районної ради значну роль відіграє виконавчий апарат районної ради.

Протягом року працівники апарату забезпечували взаємодію районної ради з органами виконавчої влади, органами та посадовими особами місцевого самоврядування, надавали їм при необхідності консультативно-методичну допомогу.

Вони в повному обсязі забезпечували організаційну підготовку сесій, постійних комісій, нарад, інших заходів, забезпечували систематичне та оперативне оприлюднення і оновлення інформації про діяльність районної ради на офіційному сайті районної ради та в мережі Facebook,  керуючись Законами України „Про доступ до публічної інформації”, „Про інформацію” та іншими законодавчими актами.

Робота районної ради постійно висвітлюється на сторінках газети приватного підприємства „Редакція районної газети „Оржицькі вісті”.

Слід зазначити злагоджену роботу виконавчого апарату ради та депутатського корпусу, які спільно відпрацьовували проекти рішень для розгляду на комісіях та пленарних засіданнях районної ради.

Відтак разом ми прагнули організувати роботу так, щоб якомога повніше та ефективніше виконувати свої обов’язки, передбачені чинним законодавством, і головне – компетентно приймати відповідні рішення. Ми тісно співпрацювали з районною державною адміністрацією, селищною та сільськими радами, підприємствами, установами, громадськими організаціями і завжди прагнули до порозуміння, щоб спільно вирішувати актуальні питання громади району.

Значна увага працівниками виконавчого апарату приділялася роботі з документами. Здійснювалося загальне діловодство відповідно до вимог Інструкції з діловодства. За звітний період в районній раді зареєстровано 342 документи вхідної документації. Всі вони були опрацьовані у визначені законодавством терміни. Також було підготовлено і відправлено 194 вихідних документи.

– Актуальним сьогодні є питання боротьби з корупцією? Яка Ваша позиція?

Володимир Козина: Відповідно до Закону України „Про запобігання корупції” та інших антикорупційних нормативно-правових актів, з метою реалізації державної політики у сфері боротьби з корупцією депутатський корпус та виконавчий апарат районної ради працюють відповідно до затвердженого Порядку запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у районній раді та її виконавчому апараті. У разі виникнення конфлікту інтересів при прийнятті рішень під час розгляду окремих питань на сесіях ради оголошуються відповідні заяви.

На виконання вимог діючого законодавства депутати районної ради та працівники виконавчого апарату майже всі у визначений термін подали електронні декларації за 2018 рік. Належним чином було організовано й роботу щодо самого електронного декларування, яке охоплювало всіх суб’єктів декларування (депутатів та посадових осіб).

– Що б Ви хотіли сказати насамкінець?

Володимир Козина: Хочу подякувати всім за розуміння та підтримку, активну громадянську позицію, прагнення працювати на благо Оржиччини.

Хочу також подякувати депутатам обласної ради за тісну співпрацю, за матеріальну підтримку закладів соціальної сфери, культурно-мистецьких та спортивних заходів. Дякую, що ви з розумінням ставитеся до звернень громадян  та допомагаєте людям подолати життєві труднощі.

Попереду ще багато справ. Тому ми повинні замислитись над тим, що зроблено протягом цього періоду та визначити пріоритетні напрямки діяльності у майбутньому.

Ми напередодні Дня місцевого самоврядування. З нагоди свята висловлюю вдячність усім працівникам органів місцевого самоврядування за сумлінну і самовіддану працю, за високий професіоналізм, компетентність та відповідальність, активну громадянську позицію у розбудові нашого району.

Бажаю від щирого серця  усім, хто працює на благо територіальних громад та  відстоює їх інтереси, міцного здоров’я, щастя, нових здобутків у роботі, родинного затишку та здійснення всіх життєвих мрій і сподівань. Нехай цей святковий день додасть всім нам натхнення і наполегливості у спільній справі подальшого розвитку територіальних громад, відродження сіл і селищ нашого району, зміцнення авторитету нашої держави в європейській спільноті і у всьому демократичному світі!



« повернутися до списку новин