Оржицька районна рада
Оржицький район, Полтавська область

Головний лікар ЦРЛ Н.Ковтун: Роз’яснення щодо порядку медичного обслуговування

Переглядів: 985

Порядок організації медичного обслуговування населення визначений наказом МОЗ N 646 від 05.10.2011, зареєстрованим Міністерством юстиції за N 1414/20152 від 07.12.2011, яким затверджено Порядок направлення пацієнтів до закладів вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги (в Оржицькому районі – це Оржицька центральна районна лікарня).

Цей порядок поширюється на всі заклади України, на його основі розроблено маршрути пацієнтів у протоколах  лікування певних захворювань. Наказ є чинним.

Направлення до закладу вторинної медичної допомоги у плановому порядку можуть здійснювати:

-лікарі загальної практики-сімейні лікарі (далі ? сімейні лікарі), лікарі-терапевти дільничні та лікарі-педіатри дільничні  центрів первинної медико-санітарної допомоги (далі ? ЦПМСД);

-лікарі-спеціалісти закладів вторинної медичної допомоги іншої спеціалізації та третинної медичної допомоги.

Направлення пацієнтів до закладів вторинної медичної допомоги чи третинної медичної допомоги (обласні заклади) в екстреному порядку можуть здійснювати:

-сімейні лікарі, лікарі-терапевти дільничні та лікарі-педіатри дільничні ЦПМСД;

-лікарі-спеціалісти закладів вторинної медичної допомоги чи третинної медичної допомоги;

служба швидкої медичної допомоги.

-сімейні лікарі, лікарі-терапевти дільничні та лікарі-педіатри дільничні ЦПМСД  можуть направляти пацієнтів до закладів вторинної допомоги у таких випадках:

-до діагностичної служби закладу у разі необхідності проведення діагностичних обстежень (функціональних, інструментальних, лабораторних) в межах компетенції первинної медико-санітарної допомоги;

-до лікарів-спеціалістів поліклініки (ЛОР, офтальмолог, дерматолог, хірург, гінеколог, стоматолог та інших) для отримання необхідних консультацій та для амбулаторного лікування хворих із захворюваннями та станами, що потребують інтенсивного лікування в амбулаторних умовах та станами, що не потребують інтенсивного лікування, але виходять за межі компетенції лікарів первинної медико-санітарної допомоги;

-до профільного відділення для стаціонарного лікування у разі наявності гострих захворювань та станів, травм чи отруєнь або хронічних захворювань за необхідності у цілодобовому інтенсивному лікуванні і догляді або цілодобової спеціалізованої медичної допомоги окремим категоріям пацієнтів, для проведення медичної реабілітації, для отримання паліативної допомоги.

Служба швидкої медичної допомоги може направляти/доставляти пацієнтів до закладів вторинної медичної допомоги за наявності гострих захворювань та станів, травм чи отруєнь або загострень хронічних захворювань за необхідності в інтенсивному лікуванні і догляді або цілодобової спеціалізованої медичної допомоги окремим категоріям пацієнтів (вагітним, роділлям, породіллям, новонародженим, дітям тощо).

Пацієнт може звернутись до закладу вторинної допомоги самостійно (без направлення) у таких випадках:

-для отримання екстреної медичної допомоги;

-за потреби в обслуговуванні лікарем акушером-гінекологом;

-для отримання стоматологічної допомоги;

-для добровільного консультування та тестування на ВІЛ-інфекцію.

Порядок госпіталізації пацієнтів до закладів охорони здоров`я, що надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу.

Госпіталізація до закладів може бути плановою або екстреною.

Планова госпіталізація пацієнта до закладів здійснюється в попередньо погоджений термін. У разі неможливості здійснити планову госпіталізацію пацієнта в попередньо погоджений термін керівник підрозділу, до якого має бути здійснена госпіталізація, не пізніше ніж за 3 доби до запланованої дати госпіталізації повідомляє нову (скориговану) дату планової госпіталізації лікуючому лікарю, який у свою чергу інформує пацієнта.

Скоригована дата планової госпіталізації до закладів спеціалізованої допомоги може бути встановлена в межах одного місяця від дати оформлення направлення лікуючим лікарем.

Планова госпіталізація передбачає подання пацієнтом:

-документа, що посвідчує особу;

-направлення на госпіталізацію;

-медичної документації, яка підтверджує результати досліджень, необхідних для здійснення планової госпіталізації в заклади ВМД, відповідно до клінічного протоколу для даного захворювання/стану чи інших документів з медичної практики;

-медичної карти амбулаторного хворого (форма № 025/о), затвердженої наказом МОЗ від 27.12.99 № 302, або виписки із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого (форма № 027/о), затвердженої наказом МОЗ від 29.12.2000 № 369).

Екстрена госпіталізація пацієнтів до закладів здійснюється:

-за направленням медичних працівників бригади швидкої медичної допомоги;

-за направленням сімейних лікарів;

-при самостійних зверненнях пацієнтів або осіб, що супроводжують хворих чи постраждалих.

Екстрена госпіталізація здійснюється цілодобово без попереднього погодження дати і часу госпіталізації незалежно від місця проживання (перебування) пацієнта.

Відсутність документа, що посвідчує особу, не є причиною відмови в екстреній госпіталізації.

Основні показання для екстреної госпіталізації:

-раптове  погіршення стану здоров`я пацієнта з порушенням функцій органів і систем;

-загострення хронічних захворювань, що потребують цілодобового інтенсивного лікування і догляду або цілодобової спеціалізованої медичної допомоги;

-гострий розвиток  захворювання з вираженою гіпертермічною реакцією, інтоксикацією;

-інтенсивний біль будь-якої локалізації;

-вперше виявлене порушення серцевого ритму або аритмія з порушенням вітальних функцій;

-кровотеча будь-якої етіології та локалізації;

-ускладнення вагітності та післяпологового періоду;

-отруєння і травми;

-необхідність в ізоляції за епідпоказаннями;

-інші гострі стани, захворювання.

Відсутність документів, що засвідчують особу, не може бути причиною відмови в направленні на консультацію чи госпіталізацію.

Транспортування пацієнта у разі невідкладного стану здійснюється санітарним транспортом закладу первинної медико-санітарної допомоги у супроводі сімейного лікаря чи службою екстренної медичної допомоги.

За умови дотримання цього порядку пацієнтами та медичними працівниками ми уникнемо левової  частини невдоволення медичним обслуговуванням наших жителів.

 Реформування нинішньої системи охорони здоров’я зводиться до того, що кожен пацієнт повинен знати хто його сімейний лікар та у разі виникнення проблем із здоров’ям у першу чергу звертатися до нього. Це дасть змогу пацієнтам уникнути так званого самостійного  «ходіння по муках», зекономити час.

Запис на консультацію до вузькопрофільного спеціаліста, визначення дати госпіталізації, дати обстеження  це вже буде проблема сімейного лікаря, а не самого пацієнта.

На сьогодні існує достатня співпраця з сімейними лікарями дільниць Круподеринської  АЗПСМ,  Новооржицької АЗПСМ, Лазірківської АЗПСМ, деякими дільницями Оржицької АЗПСМ і проблеми з обслуговуванням даних жителів на вторинному рівні зведені до мінімуму.

Відсутність сімейних лікарів на інших дільницях негативно впливає на роботу через недотримання маршруту пацієнта. Це при тому, що завдяки кваліфікаційним характеристикам, сімейний лікар може вирішувати значну кількість проблем із здоров’ям пацієнтів.

Н.Ковтун, головний лікар ЦРЛ

« повернутися до списку новин